Renginiai kraunami

« Visi Renginiai

  • Šis renginys jau įvyko.

Seminaras transporto veiklą vykdančių įmonių vadovams „Tarptautinių pervežimų vairuotojų komandiravimas nuo 2022 m. vasario 2 d. įsigaliojus Direktyvai (ES) 2020/1057“

2021-12-01 09:00 - 13:00

Tarptautinių pervežimų vairuotojų komandiravimas nuo 2022 m. vasario 2 d. įsigaliojus Direktyvai (ES) 2020/1057: kas naujo transportininkams  darbo teisės ir mokesčių srityje ir kaip tam pasirengti

 Vos už gerų dviejų mėnesių, nuo 2022 m. vasario 2 d., turi būti pradėtos taikyti Direktyvą (ES) 2020/1057 dėl kelių transporto vairuotojų komandiravimo taisyklių įgyvendinančios nacionalinės taisyklės, o kartu su ja –  transporto sektoriui pradedama visa apimtimi taikyti Direktyva (ES) 2018/957, keičianti Direktyvą 96/71/EB dėl darbuotojų komandiravimo paslaugų teikimo sistemoje (t. y. nuostatos susijusios su vairuotojų darbo užmokesčiu, darbo laiko apskaita ir poilsio laiku, dienpinigiais, sienos kirtimo reikalavimais ir komandiruočių organizavimu, kt.).

Ir nors pačioje direktyvoje (ES) 2020/1057 deklaruojama, kad jos tikslai – išspręsti teisinius ir praktinius komandiravimo sunkumus, kylančius kelių transporto srityje dėl to, kad vairuotojų darbas pasižymi didele specifika (judumas, tranzitas, įvairaus pobūdžio transporto operacijos, įskaitant dvišales, darbas kadencijomis ir pan.), tiek pačios direktyvos nuostatos, tiek jos reikalavimų įgyvendinimo Lietuvoje padėtis kelia nemažai klausimų dėl to, kokie komandiravimo reikalavimai nuo 2022 m. vasario 2 d. bus taikomi  tarptautinį elementą turinčioms pervežimo operacijoms, kurios operacijos į direktyvų nustatytąjį komandiravimo režimą vis tik nepateks, ar krovinių siuntėjai, ekspeditoriai, rangovai ir subrangovai dalinsis atsakomybe su transporto kompanija už vairuotojų komandiravimo reikalavimų pažeidimus, kokiu būdu ir nuo kada vežėjai turės (faktiškai galės) įgyvendinti reikalavimą su komandiravimu susijusią informaciją ir dokumentus, įskaitant komandiravimo deklaraciją, pateikti per ES vidaus rinkos informacinę sistemą (IMI), ir pan.

Kad padėtume Jums rasti atsakymus į šiuos ir kitus vairuotojų komandiravimui aktualius klausimus, kviečiame į  2021 m. gruodžio 1 d. seminarą kartu su ILAW LEXAL advokatais, sukaupusiais daugiau nei 20 metų patirtį. Darbo teisės niuansus pristatys, savo patirtimi ir įžvalgomis su Jumis dalinsis vienas geriausių Lietuvos darbo teisės ekspertų – ILAW LEXTAL vadovaujantis partneris advokatas Tomas Bagdanskis, naujojo Darbo kodekso rengėjas ir komentaro bendraautorius. Mokestines direktyvų pasekmes įvertins ir susijusių rizikų valdymo priemones pasiūlys ILAW LEXTAL asocijuotoji partnerė advokatė Ingrida Steponavičienė, nuolat sprendžianti klientų, komandiruojančių darbuotojus į užsienį rangai ar nuomai, mokestinius klausimus, o paskutiniu metu – ypač daug klientų problemų dėl darbo Vokietijoje.

Seminaro metu aptarsime:

  • Kokie nauji komandiravimo reikalavimai įsigalioja transporto sektoriui nuo 2022-02-02?
  • Kurioms transporto operacijoms taikomi naujieji reikalavimai, kurioms netaikomi, ir kokios yra reikalavimų taikymo išimtys?
  • Nuo kada konkrečios komandiruotės atžvilgiu taikomi naujieji reikalavimai? (nuo įsėdimo į mikroautobusiuką, LT ar kitos sienos kirtimo, ir pan.)
  • Direktyvų nuostatos ir vairuotojų nuoma;
  • Kokią įtaką naujieji reikalavimai daro tokiems transporto įmonių komandiravimo aspektams, kaip:
  •    –  Darbo užmokesčio nustatymas darbo sutartyje ir atlygio sistemoje;
  •    –  Suminės darbo laiko apskaitos taikymas;
  •    –  Vairuotojų darbo laiko apskaita; geriausios formos pasirinkimas;
  •    –  Susitarimai dėl darbo laiko. Ne viso darbo laiko reguliavimas ir tinkamas dokumentavimas;
  •    –  Darbo laiko normos ir darbo laiko režimo nustatymas, apskaita ir dokumentacija transporto įmonėse;
  •    –  Darbas švenčių, poilsio dienomis, viršvalandžiai, naktinis darbas ir budėjimas;
  •    –  Darbo laiko komandiruotėje apskaita; darbo grafikai;
  •    –  Vidutinis darbo užmokestis, atostoginiai; kaip pagal naujuosius reikalavimus bus apskaičiuojamas darbdavio privalomas užtikrinti vairuotojo darbo užmokestis;
  •    –  Kelionės laiko apmokėjimo ypatumai;
  •    –  Kilnojamojo pobūdžio darbo apmokėjimas;
  •    –  Dienpinigių ir darbo užmokesčio santykis;
  •    –  Dienpinigių apskaičiavimas ir mokėjimas, taip pat ir įvertinat transporto operacijas, kurios yra įtrauktos/neįtrauktos į direktyvų komandiravimo režimą;
  •    –  Vairuotojo darbo vietos įtaka darbo užmokesčio apmokestinimui;
  •    –  Darbo komandiruotėje trukmės įtaka darbo užmokesčio apmokestinimui;
  •    –  Komandiruoto vairuotojo buvimo konkrečioje valstybėje fiksavimas ir mokestinis rezidavimas užsienyje bei prievolė užsienyje mokėti GPM;
  •    –  Ir kt.
  • Vairuotojų komandiruočių deklaravimas IMI platformoje: teisinė bazė ir faktinis pasirengimas;
  • Rizikos darbdaviams dėl direktyvų nuostatų, įsigaliojančių nuo 2022-02-02, taikymo;
  • Kokie rekomenduotini darbo sutarčių su vairuotojais pakeitimai rengiantis direktyvų įsigaliojimui nuo 2022-02-02?
  • Kokie rekomenduotini kitų įmonės vidaus dokumentų pakeitimai rengiantis direktyvų įsigaliojimui nuo 2022-02-02?
  • Naujausia Darbo kodekso taikymo praktika transporto įmonėse.

 

 

Informacija

Data:
2021-12-01
Laikas:
09:00 - 13:00
Renginys kategorijos:
,

Vieta

Teams
(tiksli prisijungimo nuoroda bus atsiųsta prieš renginį) + Google žemėlapis

Registracija baigta šiam renginiui.